Ciclo ULTRASONS “Ultraviolet transmission” de Michael Pisaro

Música de Michael Pisaro // Video de Anton Ginzburg

ultraviolet

Ultraviolet transmission
de Michael Pisaro.

Michael Pisaro: electrònica
Didier Aschour: guitarra elèctrica
Stéphane Garin: percussió
Pilar Subirà: percussió
Ferran Fages: guitarra elèctrica
Alfredo Costa Monteiro: objectes ressonants

“Ultraviolet transmission” va ser concebuda en 2015 com una extensió de la peça “violet transmission” que havia estat encarregada per Nameless Sound, a Houston per ser interpretada en l’espai de James Turrell, “Twilight Epiphany”. La nova peça va acompanyada per un vídeo de 50 minuts de l’artista Anton Ginsburg. Durant la preparació per a la primera actuació a la Galeria Fridman de Nova York, Antón m’havia enviat exemples de la seva obra. Em vaig sentir atret per una sèrie que incloïa retroalimentació de vídeo, així que Anton va basar el seu treball en aquesta tècnica, incloent algunes imatges d’enregistraments de drones que havia fet, entretallant el vídeo en relació a l’estructura de la música. Per a aquesta actuació comptarem amb sis músics en directe, acompanyant les harmonies microtonales i el soroll que formen la banda sonora.
Michael Pisaro.

Biografies

Michael Pisaro
Va néixer el 1961 a Buffalo, Nova York. És guitarrista i compositor. És membre del col·lectiu de compositors Wandelweiser, i ha compost un gran nombre d’obres per a una gran varietat de combinacions instrumentals.

Té treballs en solista o en diverses col·laboracions en segells com Wandelweiser records, erstwhile, another timbre, slubmusic, cathnor, senufo editions, winds measure, HEM berlin i en seu propi segell Gravity wave.

Abans d’entrar a la facultat de composició de l’Institut de les Arts de Califòrnia l’any 2000,  havia ensenyat composició musical i teoria a la Northwestern University.

Actualment, és professor convidat al departament de composició musical, a Harvard. En 2006 va rebre una beca de la Foundation for Contemporary Arts.

http://michaelpisaro.blogspot.com

Didier Aschour
Va estudiar al Conservatori nacional de música de París, va ser guardonat per la Fundació Yehudi Menuhin i becari en els cursos d’estiu sobre nova música de Darmstadt. Conegut pel seu treball en la guitarra microtonal, ha tocat i creat obres d’Harry Partch, James Tenney, Clarence Barlow i Pascale Criton. Des de 1996, dirigeix l’ensemble Dedalus i ha tocat amb nombrosos altres ensembles de música contemporània. Com a compositor, té moltes peces per a dansa i vídeo, creant sovint sistemes acústics particulars que qüestionen la relació entre música i fenòmens sonors.

http://didier.aschour.free.fr/index/didier_aschour.html

Stéphane Garin
Com a percussionista, ha interpretat obres amb l’Ensemble Intercontemporain (EIC), l’Orquestra filharmònica de Radio France, la filharmònica de Brussel·les i ha treballat sota la direcció de Pierre Boulez, Péter Eötvös o Léon Fleisher. També amb músics, ballarins, performers i compositors com Antoine Beuger, Carl Craig, Pascal Comelade, Jürg Frey, Jean-Luc Guionnet, Jean-Philippe Gross, Julyen Hamilton, Ryoji Ikeda, Tom Johnson, Billy Martin, Phill Niblock, Moritz von Oswald (maurizio), Shua group, Tristan Perich, Christian Wolff … És fundador de l’Ensemble 0, membre de Les Dissonances dirigit per David Grimal, membre de OPPB, dirigit per Fayçal Karoui, membre de l’ensemble de música contemporània Dedalus, dirigit per Didier Aschour i membre del col·lectiu de fonografia del País Basc Soinumapa.

https://www.stephanegarin.com/

Pilar Subirà

Barcelona, 1964.

Percussionista de llarga experiència tant en l’àmbit de la música orquestral i cambrística com en la realització de concerts de solo-percussió. Interessada en l’experimentació tímbrica i la combinació entre els sons acústics i les transformacions electròniques, sovint col·labora amb creadors que investiguen en aquest àmbit. Ha format part de projectes i gravacions discogràfiques d’autors com Joan Guinjoan, Carles Santos, Mercè Capdevila, José Iges, Josep M. Mestres-Quadreny, Josep Manuel Berenguer, Agustí Charles, Gabriel Brncic, Andrés Lewin-Richter, Oriol Graus, Xavier Maristany, Pedro Barboza i Emiliano del Cerro, entre d’altres. Combina la seva activitat d’intèrpret amb la de realitzadora de programes a l’emissora de ràdio Catalunya Música.

Ferran Fages
Barcelona, 1974.

Guitarrista, improvisador i compositor, és un referent internacional en l’àmbit de la improvisació electroacústica. En actiu des de finals dels 90, ha publicat més de cinquanta referències discogràfiques, en segells nacionals i internacionals. Ha fet gires, concerts i tallers per Europa, Amèrica i Japó. Col·labora en projectes estables amb: Ruth Barberán, Lali Barrière, Constanza Brncic, Alfredo Costa Monteiro, Luisa Espigolé, Dimitra Lazaridou-Chatzigoga, Alex Reviriego i Basc Trilla.

www.ferranfages.net

Alfredo Costa Monteiro
Porto 1964.

Actiu en l’àmbit de l’art sonor, de la música improvisada i de la poesia sonora, va acabar els seus estudis d’escultura / multimèdia a l’Escola de Belles Arts de París el 1992, any en què es va traslladar a Barcelona. La majoria de les seves obres, principalment de caràcter low-fi, estan fetes a partir de processos inestables, constriccions conceptuals o sistemes formals d’una senzillesa extrema i de vegades desconcertant; també tenen en comú situacions on la manipulació d’objectes com a instruments o instruments com a objectes adquireixen un marcat aspecte fenomenològic. Projectes estables entre d’altres, Cremaster (amb Ferran Fages), Atol (amb Ferran Fages i Ruth Barberán), Blaast (amb Lali Barrière), 300 Baixos (amb Luca Venitucci i Jonas Kocher) o el projecte de cinema expandit i so amb Adriana Vila i Luis Macias.

www.costamonteiro.net

———-

Duració aproximada: 60  min

Format de projecció: Format digital y música en directe

Data i Hora: Dissabte 18 de Febrer a les 20:30h.
Lloc: Crater-Lab, Sant Guillem 17, Barcelona
Preu: 7 euros (inclou consumició)

Aforament Limitat. Reserva la teva entrada via Paypal: info@crater-lab.org

Col·labora Ajuntament de Barcelona

imgres