CRATER-Lab, en col·laboració amb Xcèntric, el del CCCB, presenta un doble programa de pel·lícules i performance de cinema expandit , de l’artista de San Francisco Kerry Laitala. La cineasta impartirà un workshop de cinegrames en 16mm – LIGHSTRUCK – els díes 17,18 i 19 a Crater-Lab.
12 de Març: Programa Xcèntric : AFTERIMAGES. Films & performances de Kerry Laitala I
17 al 19 de Març, Workshop: LIGHTSTRUCK, Creacions Cinemàtiques del Fotograma
18 de Març, Programa Crater-Lab: JOURNEY INTO DARKNESS : Films & performances de Kerry Laitala II
JOURNEY INTO DARKNESS : Films & performances de Kerry Laitala II
Retrospectroscope – 16mm, muda, 6 minuts
Documenta l’asombrosa instalació amb el mateix títol de Laitala. Descrit com a un “dispositiu pre-cinematogràfic” del qual “la funció és crear l’il·lusió del movimient utilizant imatges fixes de gran format”, el Retrospectroscope evoca un ull de drac, la Roda de la Fortuna y la boja invenció proto-cinematogràfica d’un científic boig dels anys 1880 – tot al mateix temps. La pel·lícula de Laitala proporciona un tractamnt extàtic a un subjecte ja inductor d’èxtasis, creant una experiència de cinc minuts similar a la de veure a una fetillera barallant-se amb llampecs en una fosca i misteriosa caverna. “- Brecht Andersch, SFMOMA
Secure the Shadow…’Ere the substance Fade – 16mm, sonora, 9 minuts
“… impregnada de malenconia, de goig involuntari i d’un sentit del deterior que és a la vegada anacrònic i trascendental. Una colecció de fotografíes estereoscòpiques médiques, una barreja de decadència intempestiva, s’estén per tota la pel·lícula, apareixent en halos negatius de neblina blava només per desfer-se en imatges restaurades d’una positiva deformitat. La carn i l’espírit s’enfronten al treball de la corrosió amb una vigilància agotadora, com mussols que es transformen de vigilants centineles a gàrgoles burletes, en un obrir i tancar d’ulls. Las marcades correspondències entre l’emulsió i la carn mortal, l’edició i la sutura quirúrgica i la taxidèrmia, la recolecció i catalogació com a artesania, ciència y mania, s’estableixen directament o en insinuacions. “- Mark McElhatten, Festival de Cinema de Nova York, Views From the Avant-Garde
Adventure Parade – 16mm, muda, 5 minuts
Escolta la nostra recitació de Megàfons. La nostra processó imparteix alló més fosc dels ensomnis per a que retrocedeixis o abracis l’origen del nostre atrapament. Tot i així, el contrafort vivaç que ensombreix aquest cinema el submergeix encara més. Com ens sembla convenient excoriar el nostre rostre davant teu, audiència, ho revelem tot. T’ensenyem una presència reveladora i seductora… Ara que hem exposat els nostres més profunds pensaments íntims, ¿què tens per oferir com a recompensa?
Astro Trilogy, Cine expandit en tres parts, so de Wobbly
Part 1: Velvet of Night – 16mm looper, 12 minuts
Part 2: Chromatic Wheels – 16mm, 11 minutos
Part:3 Kali of Technology – 16mm, 3 loops, 6 minuts – TRT: 29 minuts
“Kerry Laitala busca als cels l’inspiració del seu més recent tri-projector tricotòmic, el Astro Trilogy. Revela així els patrons còsmics en els que hem concebut les nostres mitologies, simula els espectacles amb que ens hem atrevit a decorar el mant d’Urà, i convoca la deessa de la nit infinita per portar-nos a regnes extàtics amb pulsacions d’una lubricitat luteal. Aquest tríptic va ser inicialment concebut en la seva forma actual, prop del lloc de probes de Trinity a Nou Mèxic, amb, ni més ni menys, que l’acompañament sonor del meravellós Wobbly, que repeteix la seva manipulació sonora òptico-digital, mentre Laitala implementa intervencions interestelars per la seva su estrena espanyola.”
Out of the Ether – 16mm, sonora, 11 minuts
“Fantàstica pel·lícula de found-footage sobre extraterrestres alienígenes, la por i els microbis.” – Festival Internacional de Cinema de Rotterdam.
Out of the Ether torna a reunir imatges inquietants d’antigues pel·lícules sobre higiene i ciència, afusellant-les amb la pròpia càmera de cinema Bolex. Va ser re-fotografiada a l’impresora òptica, i tenyida per treure’n tonalitats palpitants de verds i grocs rebosants.
Orbit, amb so manipulat en viu, 9 minuts
Les emissions de llum que recorden a pomes de caramel creen una sèrie d’aconteixements foto-estimulants que pessigollegen les retines. Orbit ens porta al regne de l’error… Una pulsació lúdica d’imatges mal registrades fetes per accident en un laboratori que va dividir la pel·lícula de 16 a 8mm. Aquest format es va reconstruir més tard a l’impresora òptica fent que els colors i el contrast bufessin cap a l’atmòsfera. Els camps de color Kodachrome creen vibracions trèmules amb flickerings que hipnotizen. La banda sonora casolana está composta de les vibracions del soroll òptic que reverbera als empalmaments de la pel·lícula, barrejat amb extensions del plánol visual sobre la banda de so. ¡Crepitacions! ¡Pop! Entrem a través de la finestra oval, mentre el Gravitrón gira eternament.
Duració aproximada: 59 min
Format de projecció: 16mm
Data y Hora: Dissabte, 18 de Març, a les 20:30h.
Lloc: Crater-Lab, Sant Guillem 17, Barcelona
Preu: 6 euros (inclou consumició)
Col·labora:
Comments are closed